Nike X Drake
21 Aralık 2021Nocta: Nike’ın Drake’le İş Birliğinden Doğan Marka
70’lerden beri yıldız atlerle iş birliği yapan Nike, son zamanlarda müzik dünyasından ünlü isimleri ailesine dahil etmekte. Bunu ilk kez Kanye West ile yapan dünya devi, sonradan Travis Scott, Kendrick Lamar, G-Dragon gibi isimlerle birlikte başarılı koleksiyonlar çıkardı. 2013’ ten beri Jordan markasında ünlü rapçi Drake ile birlikte çalışıyor. İkili şimdi yeni bir projede yer alıyor. Dünyanın en büyük spor giyim markası, her zaman başarılı kampanyalara imza atarak ürünlerinin tanıtımını yapıyor ve geniş kitlelere ulaşıyor. Travis Scott’ın Fortnite’daki sanal konserinden sonra kendi tarihinin en büyük reklamını Drake’le yaptı. Geçtiğimiz yaz ünlü Kanadalının “Laugh Now Cry Later” şarkısı için Nike’ın Oregon tesislerini kullanması, marka için son derece klas bir reklam oldu. Bu şekilde Nike ve Drake’in yeni iş birliği projesi de dünya ile paylaşılmış oldu. Klibi takip eden sonbahar sezonunda yeni birlikteliğin ilk koleksiyonu çıktı: Certified Lover Boy. Bu koleksiyondan sonra ise Nocta serisi konuşulmaya başladı. Aslında Nocta, Nike’ın imza koleksiyonlarından biri değil, Drake ile birlikte yarattığı yeni bir alt marka.
Nocta
Geceleri aktif ve üretken anlamına gelen İngilizce kelime “nocturnal” ‘ dan esinlenen Nocta ismi Drake’ in bu şekilde tanımlanan yaşam tarzına gönderme yapıyor. Koleksiyonda yer alan ürünlerin tamamında Nike logosunun yanında Nocta logosu mevcut. Şişme montların sırtında genişçe ve üç boyutlu bir Swoosh yer alıyor. Ayrıca ürün yüzeylerinde CL ve AWR baskıları var. Bu harflerin bir kelime oyunu; İngilizce “Copyright” ve “All Rights Reserved” terimlerinin “Copyleft” ve “All Wrongs Reserved” şeklinde ironik bir uyarlaması olduğu belirtiliyor. Nocta’nın logosu olan üç yıldızın kökeni rapçinin takma ismi ‘Drizzy’e dayanıyor.
Nocta, Drake’in şekillendirdiği ve onun ruhunu yansıtan bir marka. Altın sarısı, sarı ve siyah renklerin hakimiyetinde hazırlanan bir seri. Şişme mont, Fleece ve Gore-Tex teknolojisine sahip ceketler, kapüşonlular, tişörtler, çoraplar, eşofman altları ve şapkalar, koleksiyonda yer alan ürünler. Az sayıda ürün içeren Nocta’ya ilgi büyük.
Nocta’nın 2020’nin Aralık ayında çıkan ve anında tükenen lansman serisinde dört parça var: şişme mont, kapüşonlu sweatshirt, fleece eşofman altı ve çoraplar. Ürünlerin renk paleti altın rengi ve siyahtan oluşuyor. Tamamı kış konseptine uygun teknik özellikte ve premium nitelikte. Fiyat skalası standart Nike koleksiyonlarının biraz üzerinde seyrediyor. Devam eden diğer Nocta serileri de aynı kalitede benzer ürünler içeriyor ve tonlamalar da birbirine benziyor.
Drake
Champagne Papi, Drizzy, 6 God. Bunlar Drake’in takma isimleri. 24 Ekim 1986’da Toronto’da doğan Kanadalı, bolca ödüle sahip başarılı bir müzisyen. 4 Grammy, 6 American Music, tam 27 tane de Billboard Music ödülünü kazanmış bulunuyor. Üç albümü bir milyon üzerinde satarak platin statüsü kazanmış durumda. Müzik dünyasının parlayan yıldızı, Nocta markası ile değerini daha da arttırdı. 1984’te efsanevi basketbolcu Michael Jordan, Nike bünyesinde kendi markasına sahip olan ilk kişi olmuştu. Jordan’dan beri başka hiçbir yıldız atlete bu hak tanınmadı. 2020 yılında ise Nike bir ilke imza attı, Drake ile birlikte Nocta markasını yarattı. Sporcu kökenli olmayan birine kendi markasını vermek, aslında Nike’ın her zamanki başarılı analiz yeteneğini ortaya koyuyor. Drake’ in dünya çapındaki popülerliğini spor giyim modası ile birleştirerek bir marka altında sunmak, iki tarafa da sayısız fayda sağlayacak.
Büyürken üzerinde Swoosh olmayan hiçbir şeyi önemsemediğini belirten ünlü rapçi, Nike’ın kendisi için anlamının büyük olduğunu söylüyor. Çocukken Nike’tan başka hiçbir marka giymediğini belirtiyor. Dünyaca ünlü spor giyim markasının ünlü atletlerle birlikte çalışmasının kendisine ilham verdiğini aktarıyor. Hayalinde hep Nike’ın bir gün atletlerle yaptığı gibi, eğlence dünyasından gelen ünlü isimlerle anlaşacağı ihtimali olduğunu söylüyor. Nocta markası da kendisine ait bu hayalin gerçekleşmiş hali.
Dünyanın yeni düzeninde müzik listelerinin en üst sıralarında olmanın artık yeterli olmadığı ortada. Aynı şekilde ünlü markalar için standart reklamlarla ürün pazarlamanın modası da geçti. Bu nedenle dünyaca ünlü yıldızlar ve global markalar sürekli iş birliği halinde. Ünlü yıldızlar iş birlikleri haricinde kendi moda koleksiyonlarını çıkarıyor.
Drake, 2013’te kendi markası OVO ile birleştirdiği Jordan koleksiyonundan sonra Nike markasıyla daha büyük bir projeye imza attı. Nocta, Drake’in karakterini taşıyan bir alt marka. Bir bakıma Nike daha önce Kanye West ile yollarının ayrılmasına sebep olan duruma bu kez izin vermeyecek gibi görünüyor denebilir. 2018 yılında Drake’in de tıpkı West gibi, Adidas ile anlaşacağı söylentileri geziyordu. Bununla birlikte beklenen olmadı. Drake, Jordan ile devam ediyor ve Nocta haricinde Nike OVO iş birliğiyle çıkacak bir Air Force 1 serisi de gündemde.
Spor giyim devi Nike, 2020’nin sonlarında Drake’e tamamen kendi ruhunu yansıtan, kendi çizgilerini taşıyan Nocta markası ile tüm gezegende kendi modasını yayma fırsatı verdi. 2021’in takip eden aylarında koleksiyonun devamı bekleniyor. Belki Nocta da bir gün Jordan kadar, belki de daha da ünlü olacak.
https://www.highsnobiety.com/p/drake-nike-nocta-collection-2-release-date-price/, https://news.nike.com/news/drake-nocta, https://www.nocta.com/products/alien-goretex-jacket, https://ktt2.com/what-does-cl-and-awr-mean-on-nocta-101002, https://www.gq.com/story/drake-laugh-now-cry-later