Blog Detay

Nike’ın Güçlü Kadınları

Nike’ın Güçlü Kadınları

Nike’ın Güçlü Kadınları

Nike, gerek işveren olarak gerekse içinde yer aldığı güçlü sosyal projelerle kadınlara verdiği değeri kanıtlamış bir marka. Çalışanlarının yarısı kadın olan şirket cinsiyet ayrımcılığına karşı net bir duruş sergiliyor. Kadın ve erkek çalışanlarının bire bir eşit şartlarda olması özellikle dikkat ettiği bir detay. Kendi gibi eşitlik ilkesini benimsemiş tedarikçilerle çalışıyor. 2025 yılına kadar iş birliği yaptığı önemli şirketlerin tamamının kadın haklarına önem veren bir yapıya sahip olmalarını hedefliyor. Bu şirketlerin 2025’e kadar kadın çalışanlarının sayısını arttırması da Nike’ın onlar için koyduğu hedef.

Çalışanlarına Değer Veren Marka

Nike dünyanın en büyük spor giyim markası. Markanın ünlü logosu Swoosh altında çalışmak ise pek çok kişinin hayali. Marka büyüklüğünün yanında çalışanlarının memnuniyet yüzdesinin yüksek olması da insanları burada çalışmak konusunda cezbediyor.  Swoosh çalışanları çeşitli online platformlarda şirketlerinin kendilerine gerçekten değer verdiğini aktarıyor. Ünlü marka, sahip olduğu empati yeteneği sayesinde şirket içi memnuniyet seviyesini yüksek tutabiliyor. İnsanların yaşamdan ne beklediğini öğrenerek ve hayatın onlar için nasıl daha kolay olabileceğini hesaplayarak hareket ediyor. Çalışanlarına sabit maaş ödemenin yanında ödül sistemi de uyguluyor. Bünyesindeki kadınlara ve annelere ise ekstra değer veriyor.  

Nike ve Kadınlar

Kurulduğu yıldan beri spor dünyasının en sevilen markalarından biri olan Nike’ın bu kadar büyümesi tesadüf değil. Vizyoner ve yenilikçi yapısı onu değişime ve gelişime sürekli açık hale getirdiği için birçok alanda Swoosh’u bir öncü olarak görmek mümkün. Kadınlarla ilgili olarak yer aldığı kampanyalar da buna dahil.

Markanın övgüye değer sosyal sorumluluk projelerinden biri “Made to Play”. “Made to Play” çocukların dünya genelinde yeteri kadar hareket etmediği ve enerjilerini atamadığı gerçeğinden doğan bir proje. Aktif çocukların daha mutlu ve kendine daha fazla güvenen bireyler olduğuna inanan Nike, çocukların daha hareketli olabilmesi için çalışıyor. Burada ortaya çıkan gerçek ise kız çocukların sporda erkek çocuklardan iki kat daha az aktif olmaları. Vizyoner Swoosh, çocukların önündeki engelleri kaldırmak için dünya çapında bir girişim başlatmış durumda.

Ürün pazarlama ağında iş birliği projeleriyle öne çıkan spor giyim devi, güçlü kadın atletlerle çalışıyor. Burada kendi kadın koleksiyonunu öne çıkarmanın yanında kuvvetli bir kadın vurgusu da yapıyor. Ürünlerin reklamlarına baktığınızda Nike kadın sportswear kavramının ötesinde bir şey görüyorsunuz: Nike’ın kadınlarla kurduğu güçlü bağı.

Tenis dünyasının efsanevi ismi Serena Williams’ın Swoosh iş birliği tüm dünyada büyük ilgi uyandırdı. Bu iş birliğinin bu kadar ünlenmesindeki sebep ise sadece Williams’ın etkileyici kimliği değil. Koleksiyonu öne çıkartan detay, yakın zamanda aramızdan ayrılan Virgil Abloh’un Serena Williams için tasarladığı anlamlı mesajlar içeren tenis kıyafeti. Williams bir önceki Fransa Açık’ta giydiği kıyafet için federasyon tarafından sertçe eleştirilmişti. Ünlü raket, Abloh’un tasarladığı siyah beyaz kıyafetin verdiği mesajlarla kendisini eleştirenlere meydan okuyarak alkış aldı. Kadınlığa ve anneliğe adanan mesajların Türkçe karşılıkları şöyle: “Şampiyon”, “kraliçe”, “anne”, “tanrıça.”

Markanın iş birliklerinde daha başka birçok güçlü kadın atlet yer alıyor. Bu isimlerin her biri özenle seçilmiş, öncü niteliği taşıyan, hayranlarına ilham veren kadınlar. Dünyanın en genç olimpik kaykaycısı Sky Brown, Amerikalı milli futbolcu Alex Morgan, olimpiyat atleti Nia Ali ailenin kadın üyelerinin birkaçı. Bu yıldız isimlerin bazıları anneliği ve hamilelik süreciyle sonrasını anlatan kısa bir filmde yer aldılar. Nike’ın anneliğin gücünü anlattığı bu güzel videosunun adı “The Toughest Athletes.”

Nike Kadın Spor Ürünleri

“Vücudun varsa sen bir atletsin.” Markanın kurucularından Bill Boweman’a ait olan bu söz sade ve güçlü bir ifade. Hiçbir ayrım yapmayan, net ve anlamlı bir cümle. Yaşa ve cinsiyete bakmaksızın tek bir şey ima ediyor: Her kim olursan ol, eğer bir vücuda sahipsen spor yapabilirsin.

Bugün kadın atletler her spor branşında yer alarak başarılarıyla öne çıkıyor. Birçok yetenekli kadın sporcu Nike sponsorluğunda ünlü Swoosh’u üzerlerinde taşıyor. Sadece profesyonel sporcular değil, düzenli egzersiz rutini olan birçok kadın da spor giyimde Nike’ı tercih ediyor.

Nike kadın spor giyim birbirinden renkli ve çekici ürünler içeriyor. Her branşta kadınlara özel tasarımlar yer alıyor. Pandemi sonrası yenilenen dünya düzeninde insanların spor giyime ağırlık vermesiyle stilin popülerliği iyice arttı. Markanın ürünleri tüm zamanlarda olduğu gibi yine en çok tercih edilenler arasında yer alıyor.

Nike kadın sneaker ayakkabı modelleri her sezon yenilenmiş renkleri ve göz alıcı detaylarıyla kullanıcılarına sunuluyor. Modası asla geçmeyen klasik model Air Force 1, kadın koleksiyonundaki çeşitlilikle göz alıyor. Günlük kullanımın haricinde kadın atletler için üretilen renkli performans ayakkabıları ve giysileri mevcut. Dünya genelinde spor salonlarıyla desteklenen hareketli bir yaşam eskisinden daha fazla yaygınlaşmış durumda. Kadınların deneyimlerini daha konforlu ve etkin hale getiren farklı kadın fitness ayakkabıları var. Basketbol, voleybol, tenis ve markanın bünyesinde yer verdiği diğer her branşta kadınlara özel koleksiyonlar üretiliyor.

Dünya Kadınlar Günü yaklaşırken bu seneki uluslararası tema “Gender equality today for a sustainable tomorrow” olarak açıklandı. Dilimize “sürdürülebilir bir yarın için bugün cinsiyet eşitliği” şeklinde çevirebileceğimiz temaya “Break the bias” diye bir başka tema daha eşlik ediyor. O da Türkçede “önyargıları yıkın” şeklinde karşılık bulabilir. Her zamanki gibi hedef kadınların hayatın her yerinde aktif olarak ve ayrımcılığa maruz kalmadan yer alması. Nike 2022 yılı Dünya Kadınlar Günü mesajını henüz yayınlamadı. Bu özel günde yine etkileyici bir mesaj yayınlayacağını düşünebiliriz. Kadınların hayatında hep spora yer olmasını diliyor ve Sportinn ailesi olarak Dünya Kadınlar Günü’nü kutluyoruz.

 

Kaynaklar: https://purpose.nike.com/gender-equity-in-the-supply-chain, https://www.glamour.com/story/serena-williams-french-open-outfit-message#:~:text=If%20you%20haven't%20spotted,%2C%22%20and%20%22goddess.%22, https://www.indeed.com/cmp/Nike/reviews, https://www.forbes.com/sites/simonmainwaring/2019/07/23/purpose-at-work-how-nike-inspires-and-innovates-with-employees-and-consumers/?sh=3e6d503a7a85, https://news.nike.com/featured_video/nike-m-maternity-film-the-toughest-athletes

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.