Sporda Kural Olmayan Dünya: Nikeland

Sporda Kural Olmayan Dünya: Nikeland

Sporda Kural Olmayan Dünya: Nikeland

Nike ve ünlü amblemi Swoosh fiziksel dünyadan sonra Nikeland ile sanal dünyanın da gözdesi olmaya hazırlanıyor. Nike’ı dünyanın en büyüğü yapan birçok kriter var. Bunlardan biri ve belki de en önemlisi, yenilikleri takip edip uygulayan öncü marka olması. Bugünlerde sıkça duyduğumuz Metaverse kavramı Nike için yeni değil. Zira Nike, Fortnite oyunu ile zaten uzun zamandır sanal evrende yer alıyor.

Ayrıca, NFT (Non-fungible token-Takas edilemez jeton) üreticisi RTFKT şirketini satın alarak sanal dünyada büyük bir atılım yaptı. RTFKT dijital dünyada doğan yeni bir firma. Ürettiği dijital varlıklar rekor sürelerde satılıyor. Bu iki yönüyle Nike’ın gözüne çarpan şirket şimdi Nike için üretim yapacak.

Nike’ın sanal dünyadaki reklam videoları ve ürünlerinden sonra gelen son yeniliği Nikeland. Oregon merkezinin dijital bir kopyasını andıran tesisin tanıtım videosu ünlü rapçi Drake’in klibinin mini bir versiyonu. Drake’in Laugh Now Cry Later şarkısı için tamamını Nike Oregon tesislerinde çektiği ünlü klip 2020 Ağustos’unda yayınlanmıştı. Klip için bugüne kadarki en büyük ve etkileyici Nike reklamı yorumları yapıldı. Nikeland’in tanıtımı için bu klibi uyarlamak Nike’a yakışan bir hamle. Tanıtımda kullanılan dijital klibin başlangıcı orijinaliyle birebir aynı.

Nikeland, dijital oyun platformu Roblox’un evreninde kuruldu. Nike’ın dijital diyarı “sporda kural olmayan yer” olarak tanımlanıyor. Oyunculara birçok eğlenceli deneyim sunan alan sürekli güncelleniyor.

Roblox Nedir?

Roblox 2006 yılından beri aktif olan bir dijital oyun platformu. Kullanıcılarını ağırlıklı olarak 8-18 yaş arası çocuklar ve gençler oluşturuyor. Oyun platformu dünya çapında popülerliğe sahip. Aylık 160 milyondan fazla aktif kullanıcısı mevcut. Oyunda çevrimiçi alışveriş özelliğinin yanı sıra çeşitli aktivitelere de yer veriliyor. Fortnite evreninde gerçekleşen dev Travis Scott konserinden sonra Roblox evreni de Lil Nas ve Twenty One Pilots konserlerine ev sahipliği yaptı.

Oyun, oyunculara kendi oyunlarını yaratma ve sonra da bu oyunların içinde oynama şansı veriyor. Roblox bu yönüyle Lego’ya benzetiliyor. Çocukların yaratıcılığını geliştirdiği için ailelerin de sevdiği bir oyun. Roblox’ta bir kullanıcı tarafından hazırlanan bir oyuna başka oyuncular da girebiliyor. Tek kişilik ya da çok oyunculu modda oynamak mümkün. Hedef kitlesi ağırlıklı olarak 16 yaş altı çocuklar olan oyun, eleştirmenler ve pedagoglar tarafından çocuklar için uygun bulunuyor. Oyuna giriş yaparken doğru yaş belirtilmesi önemli çünkü oyunun buna göre kurulmuş olan bir güvenlik ayarı var.

Roblox dünyasında alışveriş yaparken kullanılan para biriminin ismi “Robux.” Robux’u normal para ile satın aldıktan sonra uygulama içinde bu birimle alışveriş yapabiliyorsunuz. Oyun ücretsiz ancak çevrimiçi satın alma özelliği nedeniyle ailelerin denetiminde oynanması gerek. Oyuncular sanal evrende avatarları için alışveriş yapıyorlar. Sitenin verilerine göre kullanıcılar 2020 yılının 2. çeyreğinde oyun içinde 319 milyon dolar harcamayla rekor kırmış. Nike, Fortnite ile girdiği bu büyük pazarın içinde Roblox’ta kurduğu Nikeland ile yoluna devam ediyor. Sanal evrendeki alışveriş potansiyelinin farkına varan öncüler arasındaki yerini çoktan aldı.

Nikeland’de Neler Var?

Nikeland sporda kural olmayan yer olarak tanımlanıyor. Öyle ki oyuncular Roblox’ta istedikleri şeyleri yapabiliyorlar. Uzun atlama yapıp ışık hızında koşabiliyorlar. Nikeland’e arkadaşlarınızla girdiğinizde beraber parkur koşusu yapabiliyorsunuz. LeBron kadar yükseğe zıplayabiliyorsunuz. Yeni gelen güncellemeyle NBA All-Star 2022’de yarışabiliyorsunuz. Yapabileceklerinizin tek sınırı zihniniz. Tüm bunları gerçek zamanlı hareketlerinizle eşleştirerek yapabiliyorsunuz. Tek yapmanız gereken taşınabilir cihazınızı sallamak ya da ileri geri hareket ettirmek.

Nikeland Roblox’ta olduğu için kendi içinde oyunlar kurmanıza olanak tanıyor. Nike’ın dijital platformunun kendi oyun kiti var. Bu kit aracılığıyla interaktif spor malzemelerinden mini oyunlar yaratmanız mümkün. Mini oyunları oynayıp kazandıkça ve Paskalya yumurtalarını buldukça mavi kurdeleler ve altın madalyalar sizin oluyor. Mavi kurdeleleri yeni alanlar yaratmak için kullanabilirken altın madalyalarla avatarlarınız için sanal ürünler satın alabiliyorsunuz.

Nikeland’in Roblox’ta da tıpkı Oregon tesislerindeki gibi bir mağazası var. Nikeland’deki avatarınıza  bu mağazadan istediğiniz Nike ürünlerinden alabiliyorsunuz. Örneğin Mercurial kramponları avatarınıza giydirebilirsiniz. Dijital mağazada günlük kullanım için seçebileceğiniz klasik modeller de mevcut. Air Force 1 serisinden satın alabileceğiniz gibi bir başka klasik olan Nike Blazer da düşünebilirsiniz. Sezonun yeni modelleri Nike Air Force 1 Fontanka ve Air Max 2021 avatarınız için alabileceğiniz diğer ayakkabılar. Nikeland gelişmeye ve büyümeye devam ediyor.

 

Kaynaklar: https://www.roblox.com/nikeland

https://www.roblox.com/games/7462526249/NIKELAND-2x-XP#!/about

https://news.nike.com/news/five-things-to-know-roblox

https://tr.wikipedia.org/wiki/Roblox

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.